Pomoc maszfakture.pl
3.2.4.4 System Symfonia Finanse i Księgowość
Proces dodawania systemu Symfonia Finanse i Księgowość do maszfakture.pl przebiega według następującej procedury:
-
- Lista klientów biura księgowego
Po zaakceptowaniu zaproszenia do obsługi księgowej przez klienta biura księgowego, pojawi się on na liście i zostanie oznaczony czerwonym kolorem. Oznacza to, że nie został jeszcze skonfigurowany z systemem księgowym. Poniższa grafika przedstawia listę nieskonfigurowanych klientów biura księgowego.
-
- Wybranie klienta z listy
Kolejnym krokiem jest wybranie z listy klienta, którego chcemy skonfigurować. Po wybraniu odpowiedniej pozycji z listy klikamy przycisk [Konfiguruj].
-
- Konfiguracja systemu księgowego
Poniższa grafika przedstawia początkowe okno kreatora dodawania systemu księgowego. Klikamy w nim w przycisk [Dalej].
-
- Wybranie wykorzystywanego systemu księgowego
Kolejnym krokiem jest wybranie z listy systemu [Symfonia Finanse i Księgowość]. Jeśli na komputerze, na którym zainstalowaliśmy maszfakture.pl znajduje się program Symfonia Finanse i Księgowość, to zostanie on automatycznie wykryty i umieszczony na górze listy oraz oznaczony pogrubioną czcionką. W przeciwnym wypadku należy ręcznie wybrać program z listy, co zostało wykonane na poniższej grafice. Następnie trzeba kliknąć przycisk [Dalej].
-
- Wprowadzenie folderów instalacji Symfonia Finanse i Księgowość
Następnym krokiem jest sprawdzenie, czy program maszfakture.pl poprawnie wykrył wymagane ścieżki folderów, w których zainstalowany jest program Symfonia Finanse i Księgowość oraz wykorzystywana przez niego baza danych. W przypadku błędnego wykrycia lokalizacji instalacji programu lub bazy danych, należy ręcznie wprowadzić poprawną lokalizację lub kliknąć przycisk [Wybierz], a następnie w oknie [Przeglądanie w poszukiwaniu folderu] zlokalizować folder. Domyślnie baza danych programu Symfonia Finanse i Księgowość znajduje się w tym samym folderze, w którym zainstalowany jest program. W przeciwnym wypadku należy wprowadzić lokalizację, w której zainstalowana jest baza danych. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych należy kliknąć przycisk [Dalej].
-
- Wybranie właściwej firmy (opcja dostępna tylko w przypadku posiadania serwera Pervasive PSQL)
Kolejny krok pojawi się tylko wtedy, kiedy baza danych programu Symfonia Finanse i Księgowość obsługiwana jest przez serwer Pervasive PSQL. W takim przypadku należy wybrać właściwą firmę, skojarzoną z odpowiednim numerem NIP, a następnie kliknąć przycisk [Dalej].
-
- Podsumowanie
Na koniec kreator wyświetli krótkie podsumowanie przeprowadzonej konfiguracji. Po naciśnięciu przycisku [OK] program Symfonia Finanse i Księgowość zostanie dodany do maszfakture.pl.
-
- Pobranie dokumentów z systemu księgowego
Po naciśnięciu przycisku [OK] program pobierze faktury sprzedaży oraz zakupu od daty przyłączenia do biura księgowego w systemie maszfakture.pl. Poniższa grafika przedstawia przesłane dokumenty.