Pomoc maszfakture.pl

2.2.4.9 Comarch Optima ERP Księga Handlowa

Proces konfiguracji klienta biura księgowego z programem Comarch Optima ERP Księga Handlowa do maszfakture.pl przebiega według następującej procedury:

    • Lista klientów biura księgowego

Po zaakceptowaniu zaproszenia do obsługi księgowej przez klienta biura księgowego, pojawi się on na liście i zostanie oznaczony czerwonym kolorem. Oznacza to, że nie został jeszcze skonfigurowany z systemem księgowym. Poniższa grafika przedstawia listę nieskonfigurowanych klientów biura księgowego.

    • Wybranie klienta z listy

Kolejnym krokiem jest wybranie z listy klienta, którego chcemy skonfigurować. Po wybraniu odpowiedniej pozycji z listy klikamy przycisk [Konfiguruj].

    • Konfiguracja systemu księgowego

Poniższa grafika przedstawia początkowe okno kreatora dodawania systemu księgowego. Klikamy w nim w przycisk [Dalej].

    • Wybranie wykorzystywanego systemu księgowego

Kolejnym krokiem jest wybranie z listy programu [Comarch Optima ERP Księga Handlowa]. Jeśli na komputerze, na którym zainstalowaliśmy maszfakture.pl znajduje się program Comarch Optima ERP Księga Handlowa, to zostanie on automatycznie wykryty i umieszczony na górze listy oraz oznaczony pogrubioną czcionką. W przeciwnym wypadku należy ręcznie wybrać program z listy, co zostało ukazane na poniższej grafice, Następnie trzeba kliknąć przycisk [Dalej].

    • Wprowadzenie danych połączenia

W kolejnym kroku program przeskanuje sieć firmową w poszukiwaniu serwera lub komputera, na którym zainstalowana jest baza danych programu Comarch Optima ERP Księga Handlowa. W przypadku, gdy serwer nie zostanie wykryty, należy ręcznie wpisać jego nazwę DNS lub adres IP. Dane te powinien posiadać użytkownik korzystający z systemu, informatyk firmy lub zewnętrzny opiekun informatyczny, który przeprowadzał pierwszą instalację i konfigurację programu.

Jeśli program Comarch Optima ERP Księga Handlowa zainstalowany został w trybie instalacji nienadzorowanej lub w pełni automatycznej, to dostęp do serwera bazy danych został ustawiony z wykorzystaniem ustawień domyślnych producenta. Należy wówczas wprowadzić poniższe dane logowania:

Użytkownik serwera: sa
Hasło: Optima!2011 lub Comarch!2011

W przypadku pojawienia się problemów należy skorzystać z rozdziału [Rozwiązywanie problemów] dostępnego tutaj. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych należy kliknąć przycisk [Dalej].

    • Wprowadzenie bazy danych

Następnym krokiem jest wybranie bazy danych. W ramach programu Comarch Optima ERP Księga Handlowa możemy posiadać kilka baz danych skojarzonych z różnymi firmami. W takim wypadku należy wybrać bazę danych firmy skojarzoną z odpowiednim numerem NIP, którą chcemy skonfigurować z programem maszfakture.pl. Poniższa grafika przedstawia listę baz danych, z których wybrana została ta odpowiednia. Następnie klikamy przycisk [Dalej].

    • Podsumowanie

Na koniec kreator wyświetli krótkie podsumowanie przeprowadzonej konfiguracji. Po naciśnięciu przycisku [OK] program Comarch Optima ERP Księga Handlowa zostanie dodany do maszfakture.pl.

    • Pobranie dokumentów z systemu księgowego

Po naciśnięciu przycisku [OK] program pobierze faktury sprzedaży oraz zakupu Twojego klienta, które przesłał do Twojego biura księgowego za pośrednictwem systemu maszfakture.pl. Poniższa grafika przedstawia przesłane dokumenty.