Pomoc maszfakture.pl
3.2.4.9 Comarch Optima ERP Księga Handlowa
Proces konfiguracji klienta biura księgowego z programem Comarch Optima ERP Księga Handlowa do maszfakture.pl przebiega według następującej procedury:
-
- Lista klientów biura księgowego
Po zaakceptowaniu zaproszenia do obsługi księgowej przez klienta biura księgowego, pojawi się on na liście i zostanie oznaczony czerwonym kolorem. Oznacza to, że nie został jeszcze skonfigurowany z systemem księgowym. Poniższa grafika przedstawia listę nieskonfigurowanych klientów biura księgowego.
-
- Wybranie klienta z listy
Kolejnym krokiem jest wybranie z listy klienta, którego chcemy skonfigurować. Po wybraniu odpowiedniej pozycji z listy klikamy przycisk [Konfiguruj].
-
- Konfiguracja systemu księgowego
Poniższa grafika przedstawia początkowe okno kreatora dodawania systemu księgowego. Klikamy w nim w przycisk [Dalej].
-
- Wybranie wykorzystywanego systemu księgowego
Kolejnym krokiem jest wybranie z listy programu [Comarch Optima ERP Księga Handlowa]. Jeśli na komputerze, na którym zainstalowaliśmy maszfakture.pl znajduje się program Comarch Optima ERP Księga Handlowa to zostanie on automatycznie wykryty i umieszczony na górze listy oraz oznaczony pogrubioną czcionką. W przeciwnym wypadku należy ręcznie wybrać program z listy, co zostało wykonane na poniższej grafice. Następnie trzeba kliknąć przycisk [Dalej].
-
- Wprowadzenie danych połączenia
W kolejnym kroku program maszfakture.pl przeskanuje sieć firmową w poszukiwaniu serwera lub komputera, na którym zainstalowana jest baza danych programu Comarch Optima ERP Księga Handlowa. W przypadku nie wykrycia serwera, należy ręcznie wpisać jego nazwę DNS lub adres IP. Dane te powinien posiadać użytkownik korzystający z systemu, informatyk firmy lub zewnętrzny opiekun informatyczny, który przeprowadzał pierwszą instalację i konfigurację programu Comarch Optima ERP Księga Handlowa.
Jeśli program Comarch Optima ERP Księga Handlowa zainstalowany został w trybie instalacji nienadzorowanej lub w pełni automatycznej, to dostęp do serwera bazy danych został ustawiony z wykorzystaniem ustawień domyślnych producenta i należy wprowadzić poniższe dane logowania:
Użytkownik serwera: sa
Hasło: Optima!2011 lub Comarch!2011
W przypadku pojawienia się problemów należy skorzystać z rozdziału [Rozwiązywanie problemów] dostępnym tutaj. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych należy kliknąć przycisk [Dalej].
-
- Wprowadzenie bazy danych
Następnym krokiem jest wybranie bazy danych. W ramach programu Comarch Optima ERP Księga Handlowa możemy posiadać kilka baz danych skojarzonych z różnymi firmami. W takim wypadku należy wybrać bazę danych firmy skojarzoną z odpowiednim numerem NIP, którą chcemy skonfigurować z programem maszfakture.pl. Poniższa grafika przedstawia listę baz danych, z których wybrana została odpowiednia baza danych. Następnie klikamy przycisk [Dalej].
-
- Podsumowanie
Na koniec kreator wyświetli krótkie podsumowanie przeprowadzonej konfiguracji. Po naciśnięciu przycisku [OK] program Comarch Optima ERP Księga Handlowa zostanie dodany do maszfakture.pl.
-
- Pobranie dokumentów z systemu księgowego
Po naciśnięciu przycisku [OK] program pobierze faktury sprzedaży oraz zakupu Twojego klienta, które przesłał do Twojego biura księgowego za pośrednictwem systemu maszfakture.pl. Poniższa grafika przedstawia przesłane dokumenty.