Poradnik marketingu dla biur rachunkowych — 7 wskazówek, jak pozyskiwać nowych klientów w świecie online

Data publikacji: 18 marca 2021 10:41 | Ostatnia aktualizacja: 18 marca 2021 10:41 | Kategorie: Aktualności, Porady, Vademecum Przedsiębiorcy


Pandemia COVID-19 wpłynęła na dynamiczny wzrost zainteresowania usługami online. Taki trend odczuły także biura księgowe. Jak pozyskiwać nowych klientów w świecie online? Oto 7 sprawdzonych rad, które pomogą Ci osiągnąć taki cel.

Pandemia COVID-19 osłabiła gospodarkę, zwiększyła bezrobocie i spowodowała kryzys w wielu branżach, zwłaszcza artystycznej, gastronomicznej, hotelarskiej i eventowej. Dla branży księgowej okazała się jednak nieco bardziej łaskawa. Jak wskazują dane z raportu GrantThornton, liczba ofert pracy dla księgowych w maju 2020 r. w porównaniu do maja 2019 r. wzrosła aż o 21%! Nic dziwnego. Poszukujący wsparcia w kryzysie przedsiębiorcy jeszcze bardziej zaczęli doceniać swoich księgowych, a wielu z tych, którzy dotychczas radzili sobie samodzielnie, dostrzegło sens współpracy z ekspertem.

Pandemia a działalność online

Kolejną konsekwencją pandemii, która bezpośrednio wpłynęła na branżę księgową, jest dynamiczny wzrost usług online. Wiele firm działających dotychczas wyłącznie w „realu” przeniosło swoje usługi do sieci. Wdrażając nowoczesne rozwiązania, technologie i procedury, z powodzeniem obsługują klientów na odległość. Z korzyścią dla ich biznesów. Rozwój rynku online otworzył przed biurami księgowymi także ogromną szansę. Szanse na pozyskanie klientów przez internet. Oto 7 sprawdzonych rad, jak pozyskiwać klientów w świecie online.

Jak pozyskiwać klientów w świecie online 7 sprawdzonych rad

Jak wykorzystać potencjał wirtualnego świata, aby zdobywać nowych klientów? Na jakich filarach warto oprzeć działania, aby zwiększyć ich efektywność i osiągnąć zamierzone cele. Oto 7 sprawdzonych rad, jak pozyskiwać klientów w świecie online.

  1. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych

Nie ma Cię na Facebooku, nie ma Cię nigdzie. Choć warto potraktować to popularne zabawne porównanie z dystansem, nie ulega wątpliwości, że jest w nim trochę prawdy. To właśnie na Facebooku znajdują się bowiem tysiące osób, które szukają wsparcia w prowadzeniu księgowości. Jeśli chcesz pozyskać klientów w świecie online, umiejętne korzystanie z mediów społecznościowych to jeden z najważniejszych kroków, jakie musisz wykonać. Od czego zacząć?

Profile biura w social mediach możesz prowadzić samodzielnie lub zlecić to zadanie profesjonalistom. To, które rozwiązanie okaże się korzystniejsze, zależy przede wszystkim od Twojego budżetu i… ilości wolnego czasu. Prowadzenie facebookowego fanpage’a przez fachowców to koszt — w zależności od zakresu prac i Twojego zaangażowania — od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Samodzielne działanie będzie wymagać od Ciebie czasu potrzebnego do przyswojenia sporej dawki wiedzy. Bez niej, Twoje działania mogą być nieefektywne, a efekty — dalekie od oczekiwanych.

  1. Buduj wizerunek eksperta

Jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych, regularnie publikuj wartościowe dla odbiorców treści, zwłaszcza te nawiązujące do bieżących wydarzeń i zmian prawno-podatkowych. Mogą to być artykuły, infografiki czy materiały video. Dołącz do grup dla przedsiębiorców, komentuj posty, odpowiadaj na pytania i rozwiewaj wątpliwości. Organizuj popularne obecnie live’y i webinary, czyli internetowe spotkania na określony temat. Twoja aktywność będzie dla odbiorców jasnym sygnałem, że pozostajesz na bieżąco i jesteś świetnie zorientowany w branżowych nowinkach.

  1. Stwórz wizytówkę Google Moja Firma

Wizytówka Google to nic innego jak wizytówka firmy w sieci. Zawiera podstawowe dane firmy, informacje o adresie, godzinach otwarcia, a także opinie klientów. Zadbana, maksymalnie uzupełniona, pełna pozytywnych opinii podkreśli kompetencje i zaangażowanie oraz zbuduje pozytywne skojarzenia z biurem.

  1. Informuj o niestandardowych usługach

Świadczysz niestandardowe usługi, których brakuje w konkurencyjnych biurach? Może to być np. nowoczesny system do wygodnego przesyłania dokumentów, bezpłatny program do fakturowania, który udostępniasz swoim klientom (zapraszamy do kontaktu, jeżeli chciałbyś skorzystać z rozwiązania maszfakture.pl), bezpłatne konsultacje czy ekspresowa pomoc w wypełnianiu i wysyłaniu wniosków o świadczenia z tarczy antykryzysowej. Koniecznie poinformuj o tych potencjalnych klientów. W tym celu wykorzystaj stronę internetową, profile w mediach społecznościowych (świetnym pomysłem będzie reklamowa kampania sponsorowana na Facebooku).

  1. Zadbaj o profesjonalną, dobrze zoptymalizowaną stronę internetową

To właśnie strona internetowa bywa często pierwszą linią kontaktu potencjalnego klienta z biurem. Estetycznie wykonana, przejrzysta, bogata w kluczowe z punktu widzenia odbiorcy informacje wzbudzi zaufanie, zbudujesz pozytywny wizerunek biura i zachęci do kontaktu. Niedopracowana, z estetyką rodem z lat 90. może budzić skojarzenia z przestarzałym… tokiem myślenia i brakiem kreatywności. Nie mniej ważne od stylistyki i zawartości merytorycznej strony są: szybkość ładowania witryny, optymalizacja pod kątem SEO (patrz — kolejny punkt) oraz responsywność, czyli dostosowanie strony do tabletów i smartfonów.

  1. Skorzystaj z SEO

SEO, czyli popularne pozycjonowanie to szereg działań, których efektem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google. Osiągnięcie dostrzegalnych rezultatów może być jednak czasochłonne i stosunkowo kosztowne. Zanim podejmiesz decyzję o skorzystanie z takich usług, porozmawiaj z doświadczonym specjalistą SEO. Najlepiej takim, któremu w pełni ufasz. Dysponując fachową wiedzą, ekspert doradzi najlepsze dla Twojej firmy rozwiązania.

  1. Proś o rekomendacje i pozytywne opinie

Pozytywne opinie i rekomendacje to jeden z najważniejszych elementów budujących wizerunek biura księgowego w sieci. Jeśli to możliwe, poproś zadowolonych klientów, aby umieścili takowe na facebookowym profilu biura i w wizytówce Google. Świetnym pomysłem będzie także publikowanie rekomendacji na stronie internetowej. Co ważne, aby wiarygodność opinii nie budziła wątpliwości (niestety, wciąż często się zdarza, że pozytywne opinie są pisane „na zlecenie”, przez osoby, które nigdy nie korzystały z usług firmy), podpisz je imieniem i nazwiskiem. Dodaj także dodatkowy uwiarygadniający element, np. nazwę firmy (oczywiście za zgodą opiniodawcy).

Wskazane w powyższych akapitach działania pomogą Ci pozyskać nowych klientów. Pamiętaj jednak, że tylko od Ciebie zależy, czy pozostaną z Tobą na dłużej. Aby nie stracić zaufania, którym obdarzyli Twoją firmę przedsiębiorcy, traktuj ich tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Dbaj o najwyższą jakość usług, świetny serwis i dobrą komunikację. Wychodź z inicjatywą, proponuj kreatywne rozwiązania. Zwłaszcza dziś, w tych jakże szalonych czasach Twoi klienci z pewnością docenią taką postawę.

Autor: Patrycja Rozynek

Wróć do bazy wiedzy